Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 2. joulukuuta 2022

Päivän Rukous,, Joulukuun 2. päivä



Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni

ei sinusta väisty, eikä minun rauhaliittoni horju, 

sanoo Herra, sinun armahtajasi.


Jes. 54, 10.


Herra Jumala, armahda minua. Mutta älä armahda sillä kierolla

ja kitsaalla laupeudella, jolla ihmiset armahtavat, vaan Sinun oman,

suuren, käsittämättömän laupeutesi mukaan.


Herra, minä sanon sitäkin laupeutta pieneksi ja rajoitetuksi, jota Sinä

osoitat, kun ihmisiä autat heidän ruumiillisissa tuskissaan. Sinun suuri

laupeutesi on se, että annat anteeksi syntejä ja ihmisille lahjoitat armosi 

taivaanvaltakunnan omaksi. 


Voiko olla mitään suurempaan kuin Sinun armosi ? 

Voiko olla mitään suurempaa armahtavaisuutta, kuin minkä Sinä osoitit,

kun annoit ainosyntyisen Poikasi minun puolestani ?


Tämän Sinun suuren laupeutesi mukaan Herra, ole minulle armollinen.

Sinä yksin olet minun voimani, minun tukeni, minun leponi, minun turvani.

Anna Sinun kasvojesi valon loistaa minun ylitseni, niin etteivät satunnaiset

sumut minua johda harhaan, eivät sieluani ympäröi varjoillaan eivätkä

minulta riistä rohkeuttani. Tee minun jalkojeni askeleet lujiksi, kun minä

vaellan Sinun totuutesi tietä.


Herra, tartu minun elämääni. Herra, herää ja nouse, tule minun tyköni,

älä viivy. Sinun omasi minä olen elämässä ja kuolemassa.


Herra, Sinä olet minut lunastava, Sinä uskollinen Jumala. Jeesuksen

Kristuksen, minun Herrani kautta.


Amen.


( Girolamo Savonarola, 1452-poltettiin roviolla 1498 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti