Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 15. joulukuuta 2022

Päivän Rukous,, Joulukuun 15. päivä

 


Totisesti minä tulen pian. Amen, tule Herra Jeesus.

Joh. ilm. 22, 20.


Rakas Herrani ja Vapahtajani, minä tiedän, että Sinä elät ja

hallitset seurakuntaasi maan päällä. Näenkö oikein, Herra, vai

uneksinko, kun luulen näkeväni nykyisen maailmanajan taivaan

rannalla ikäänkuin uuden aamuruskon säteen, joka ennustaa

Sinun seurakunnallesi maan päällä uutta kirkkaampaa päivää.


Epäuskon tuulahduksien keskellä olen joskus tuntevinani henkäyksen,

joka ennustaa raitista, virvoittavaa aamutuulta. Minusta tuntuu, kuin

olisi jotakin painostavaa ja pidättävää laskeutunut seurakuntasi viini-

tarhojen ylitse, ja että tarvittaisiin joku Paavali tai Luther niiden 

puhdistamiseksi. Onko sellainen mies tuleva ?


Sen Sinä tiedät, Herra, ja minäkin tiedän sen, että kun häntä tarvitaan,

niin Sinä hänet meille lähetät. Mutta kun hän tulee, hän on oleva mies, 

joka kulkee Sinun askeleissasi ja uskaltaa uhrata elämänsä ilon ja sielunsa

rauhan, niinkuin Sinä ne uhrasit Isällesi. Sillä olematta tässä kohden Sinun

kaltaisesi ei kukaan voi maan päällä toimittaa mitään olennaista Sinun

valtakuntasi hyväksi. 


Ja nyt, minun rakas Herrani ja Veljeni, jota minä kaikessa heikkoudessani 

rakastan, minä asetun yhdessä Sinun kanssasi Isäsi kasvojen eteen ja rukoilen

Sinun nimessäsi, varmana rukouksen kuulemisen lahjasta :


Isä meidän, joka olet taivaassa, tulkoon Sinun valtakuntasi.


Amen.


( Pontus Wikner, 1837-1888 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti