Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 14. joulukuuta 2022

Päivän Rukous,, Joulukuun 14. päivä

 


Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden,

jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme

kuolleet rikoksiimme, eläväksi Kristuksen kanssa.

Efes. 2, 4-5.


Rakas taivaallinen Isä, minä tunnustan Sinulle, että olen syntynyt

synnissä, mutta ota Sinä rakkaan Poikasi Jeesuksen pyhä syntyminen

sen sovinnoksi. 


Minä olen jumalattomasti koko elinaikani elänyt, mutta ota rakkaan

Poikasi Jeesuksen pyhä ja jumalallinen elämä sen sovinnoksi. Minä olen

ollut koko elinaikani tottelematon ja kovakorvainen. Minä en ole tehnyt 

sitä, mitä on käsketty, vaan olen tehnyt kieltoa vastaan. Mutta ota, rakas

Isä, rakkaan Poikasi Jeesuksen täydellinen kuuliaisuus sen sovinnoksi.


Hän on minun edestäni ollut kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin-

kuolemaan asti. Minä en ole rakastanut Sinua, Herra, minun Jumalani,

yli kaiken, koko sydämestäni ja kaikesta voimastani, enkä ole rakastanut

lähimmäistäni niinkuin itseäni. Mutta Sinun rakas Poikasi Jeesus on

senkin täyttänyt palavalla rakkaudellaan.


Sen tähden, rakas Isä, anna se minulle anteeksi. Kaikki käskyt olen rikkonut.

Mutta kun rakas Vapahtajani on lain täyttänyt, niin anna sentähden minulle

lain rikokset anteeksi. Kaikki minun vanhurskauteni on niinkuin saastainen

vaate. Mutta näe, Herra Jumala, minut vanhurskaaksi rakkaan Poikasi

Jeesuksen vanhurskaudessa, niinkuin Sinä annoit tuhlaajapojan tulla 

puetuksi parhaisiin vaatteisiin, Jeesuksen vanhurskauteen.


Näin Sinä, rakas Isä, teetkin, sillä niinhän Sinä armahdit tuhlaajapoikaakin

ja publikaania ja muita, jotka ovat katuneet syntejänsä ja niitä anteeksi

anoneet.


Auta minua tekemään parannus ja uskomaan.


Amen.


( Henrik Renqvist,  1789-1866 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti