Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 27. syyskuuta 2021

Päivän Rukous,, Syyskuun 27. päivä

 


Meidän Vapahtajamme Kristus Jeesus kukisti kuoleman ja toi

valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta.


2 Tim. 1, 10.


Auta, Herrani ja Vapahtajani, minua oiken tajuamaan,

että synti on salainen myrkky, joka on olentomme myr-

kyttänyt ja voimamme syönyt. Mutta Sinä, Jeesus, olet

tosi lääkäri. Jollet Sinä olisi tullut, niin olisi koko elämämme

pelkkää kuolemaa.


Mutta nyt Sinä olet kuolemamme kuolema ja elämämme elämä.

Sinä olet meidät vapahtanut kadotuksesta ja pelastanut kuolemasta.

Auta minua uskossa pysymään Sinussa, että Sinä pysyisit minussa.

Karkoita Sinä, elämän ruhtinas, minusta kuoleman pelko, sillä

olethan Sinä puolestani voittanut kuoleman ja tuonelan. 


Auta myös, että hengen elämä minussa varttuu päivästä päivään.

Et Sinä, Herra, jätä työtäsi minussa kesken. Anna minulle katumuk-

sen armo. Vaikuta minussa todellinen mielenmuutos. Ota pois väärä

rauha. Ole Sinä itse minun kilpeni kaikkia vihollisiani vastaan. Auta

minua uskossa voittoisasti sotimaan niitä vastaan. Tee uskoni väkeväksi,

niin että pysyn Sinussa. Silloin ovat viholliseni voimattomia.


Oi, Jeesus, ole omani. Onnellinen on silloin elämäni jo täällä maan päällä.

Kuinka saisin sielussani säilymään rakkauteni Sinuun ? Siten, etten toivo 

mitään, en tavoittele mitään, en pidä kiinni mistään paitsi Sinusta, Jeesus.

Mitä minä etsin muualta, sen löydän puhtaimpana Sinussa.


Älä heitä, Herra Jeesus, minua irti kädestäsi.


Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 ) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti