Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 25. syyskuuta 2021

Päivän Rukous,, Syyskuun 25. päivä

 


Koska minä elän, niin tekin saatte elää.


Joh.14, 19.


Herra Jeesus, auta meitä, että Sinua sydämestämme 

etsisimme, niin että Sinut totisesti löytäisimme. Minä tahdon 

antaa Sinulle varhaisen ajan, aamuhetken elämässäni, etsiäkseni

ja löytääkseni Sinut.


Herra Jeesus, Sinä elät, etkä ole kuollut, kuinka lohdullista on

tämä todistus sielulleni. Mitä voi synti minulle tehdä ?  Sinä

elät vielä, Sinä Jumalan Karitsa, joka kannoit kaiken maailman

synnit. Mitä voi maailmakaan minulle tehdä ? Jeesus, Sinä elät.


Jos maailma minulta ottaa, niin Sinä annat, ja Sinä annat enemmän,

kuin maailma ottaakaan. Jos maailma saattaa minut murheelliseksi,

niin Sinä, Jeesus, ilahdutat minua, ja Sinä ilahdutat vielä enemmän,

kuin maailma tekee murheelliseksi. Jos maailma pakenee minun

tyköäni pois, niin Sinä lähenet. 


Jos maailma minut hylkää, niin Sinä korjaat. Jeesus, Sinä elät, Sinä

olet minun kilpeni, jolla minä taidan sammuttaa kaikki pahan tuliset

nuolet. Jos maailma minua ahdistaa, en minä siitäkään hämmästy. 

Sinä elät. Sinä, Jeesus Kristus, olet minulle elämä, ja kuolema on

minulle voitto. Ei kuolema minua kuoleta, sillä Sinulta se ei minua ota.


Minä etsin Sinua, Jeesus, minä löydän Sinut iankaikkisen ilon lähteenä.


Amen.


( Juhana Gezelius (pojanpoika), 1686-1733 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti