Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 22. syyskuuta 2021

Päivän Rukous,, Syyskuun 22. päivä

 


Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä

Hän sen tekee.


Ps. 37, 5.


Herra, Herra, minä rohkenen alkaa puhua Sinun kanssasi,

vaikka minä olen tomu ja tuhka. En minä ikinä uskaltaisi

lähestyä Sinun majesteetillista  istuintasi, jollei Sinun Poikasi,

minun rakas Vapahtajani, olisi minulle avannut tien Sinun

luoksesi. Hänen nimessään minä tulen Sinun eteesi.


Minä pelkään ja kunnioitan Sinun majesteettiasi, mutta minä myös

turvaan ja uskallan Sinuun. Sinä, joka asut korkeudessa, olet lu-

vannut katsoa alhaisen puoleen. Sinä, joka olet taivaan ja maan

Luoja, olet Kristuksen kautta minun Isäni ja minun Jumalani.

Kaikella sydämeni hartaudella minä ylistän Sinua, että Sinä olet

minun Isäni.


Tähän asti Sinä olet minulle sanomattomin tavoin osoittanut isäl-

listä rakkauttasi. Jospa minä nyt oppisin oikein elämään ja armon-

aikaani hyvin käyttämään. Opeta minulle Sinun viisautesi, että minä 

ymmärtäisin elämäni päivät oikein viettää. Minun maallinen menes-

tykseni ohjaa Sinä Herra, viisautesi ja hyvyytesi mukaan. En minä

tahdo määrätä Sinulle, mitä ja kuinka paljon Sinun tulee suoda

minulle maallista onnea.


Jos Sinä näet hyväksi jakaa minulle murhetta ja vastoinkäymisiä, 

niin tapahtukoon Sinun tahtosi. Minä lujasti uskon, että kärsiminen

tulee sielulleni hyödyksi. Herra, minun Jumalani, Sinun armosi olkoon

minun kanssani. Se kätkeköön minut iankaikkiseen elämään

Jeesuksen Kristuksen kautta.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789. 1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti