Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 14. syyskuuta 2021

Päivän Rukous,, Syyskuun 14. päivä

 


Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas,

niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät

kaikesta vääryydestä.


1. Joh. 1, 9.


Kaikkivaltias Jumala ja Herra, Jeesus Kristus, Sinä Isän

Sana ja iankaikkinen totuus, laupias Vapahtaja, armollisin

tuomarini, kuinka käsittämättömiä ovat Sinun tuomiosi

ihmisten lasten ylitse. Kuinka ankara Sinä oletkaan pahaa

vastaan, kuinka lempeä ja armorikas hyvää kohtaan.


Katso, minä, Sinun alaston ja syntinen lapsesi, tulen Sinun 

tykösi nöyränä ja vavisten. Minä tulen Sinun tykösi, joka olet

iankaikkinen totuus, jolle kaikki salaisuudet ovat paljastetut,

jonka katse näkee ei ainoastaan ihmisten teot, vaan myös niiden

sisimmät vaikuttimet. Minä tulen Sinun tykösi kuolettavasti

haavoitettuna, koska Sinä, minun Jumalani, olet elämän lääke.


Katso, minä näytän Sinulle haavani. Katso, minä tunnustan

Sinulle syntini. Herra, jos Sinä tahdot, Sinä voit minua auttaa.

Sinä yksin sen voit. Kuule minun rukoukseni. Täytä minun

sydämeni pyyntö. Ravitse nälkäinen. Virvoita janoava.

Paranna sairas. Näkymätön pyhittäjäni, puhdista minun 

henkeni.


Valmista minun sydämeni kiittämään ja ylistämään. Valaise

minun ymmärrykseni. Kokoa minun ajatukseni. Puhdista 

minun aikeeni. Nosta minun voimani Sinun luoksesi. Kostuta

kuiva sieluni Sinun armosi taivaallisella kasteella.


Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi 

Sinun kiitostasi.


Amen.


( Johann Touler, 1300-1361 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti