Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 6. joulukuuta 2021

Päivän Rukous,, Joulukuun 6. päivä

 


Kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen

lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesusksessa.

Room. 3, 24.


Herra Jeesus, Sinä ansaitsit ja omistit elämän. Sinut tuomittiin

kuolemaan, että minä, joka ansaitsen kuoleman ja olen kuoleman

oma, tulisin vapautetuksi Sinun tuomioistuimesi edessä ja voittaisin

elämän.


Ylistys olkoon Sinulle Jeesus !


Sinun ei tarvinnut surra itseäsi. Sinä olit kiusattu, kuitenkin ilman syntiä.

Meidän tähtemme kärsiminen puristi Sinun rinnastasi huudon :

Eeli, Eeli, lama sabaktani !


Meidän omantunnon tuskaamme omista synneistämme Sinä et tuntenut.

Sillä Sinä et ollut syyllinen. Mutta Sinä olit uhri meidän syntiemme ja

velkamme edestä. Kukaan ei voi kieltäytyä osuudesta siihen rikokseen, 

joka Sinut ristiin naulitsi. Kuoleman hetkellä olkoon Vapahtajani risti

minun silmieni edessä. Armahda meitä, laupias Herra Jumala !


Sinä, Herra Jeesus, olet minun vanhurskauteni, mutta minä olen Sinun

syntisi. Sinä olet ottanut minun taakkani kantaaksesi ja Sinä olet minulle

antanut oma rikkautesi. Sinä olet asettunut siihen, missä Sinä et ollut ja

Sinä olet asettanut minut siihen, missä minä en ollut. Herra Kristus, Sinä

olet minun lohdutukseni ja minun uhmani. Sentähden minä olen iloinen

ja riemuitsen pelkäämättä.


Ylistetty ole Sinä, Herra ja uskollinen Jumala, iankaikkisesti !


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti