Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 28. joulukuuta 2021

Päivän Rukous,, Joulukuun 28. päivä

 


Minä huudan Sinun puoleesi, Herra, minä sanon :

Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa.

Ps. 142, 6.


Minun Herrani ja Jumalani, mikä on ihminen, että 

Sinä häntä etsit ?


Kuinka suuri on hänen köyhyytensä, puutteensa ja viheliäi-

syytensä ! Minä en ikinä olisi tätä uskonut, jollen minä olisi

sitä omasta kokemuksestani havainnut, kun Sinä hetkeksi

jätit minut yksikseni. Oi minun sieluni, tunne oikein, kuinka

suuri on heikkoutesi, kuinka syvä ja tutkimaton kelvottomuutesi.


Älä sitä milloinkaan unohda, minun Jumalani, mitä minä voin,

ilman Sinua ?  Minun ymmärrykseni on kuin pimeä vankikomero

ja minun sydämeni kaikkinaisten hullujen ajatusten ja pahojen

himojen pesä. Ei sydämelläni ole mitään halua hyvään, mutta kyllä

sillä on kiivas halu pahuuteen. 


Nt minä oikein näen, kuinka visusti minun pitää riippua kiinni Sinussa,

Jumalani, niinkuin varjo ruumiissa. Minun Jumalani, naulitse minut

vain ristiin niin paljonja niin kauaksi, kuin Sinä hyväksi näet, kunhan

Sinä olet minun kanssani. Muuta minä en Sinulta ano, mutta en rakasta

muuta kuin Sinua yksinänsä.


Minulla on Jumala, nyt niin hyvä olla, kun minä en pyydä muuta iloa kuin

ainoastaan sen, minkä Sinä minulle valmistat. Sinä olet järjellisten luonto-

kappalten leposija, sentähden he eivät ikinä taida olla oikein tyytyväisiä

ilman Sinua. Äärettömät ovat ne ilot, jotka sielullani on Sinussa, ja tutki-

mattomat ovat Sinun täydellisyytesi. 


Anna Sinun Pyhän Henkesi hallita minua kokonansaa kuin ihana aurinko,

joka minua totuudessa lämmittää ja valaisee.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 ) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti