Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 30. huhtikuuta 2023

Päivän Rukous,, Huhtikuun 30. päivä

 


Koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän 
sydämiimme Poikansa Hengen, joka huutaa ;
ABBA!   ISÄ !

Gal. 4, 6.


Rakas taivaallinen Isä, minä en voi puhutella
Sinua tällä suloisella nimellä, jollet Sinä 
lahjoita minulle Pyhää Henkeäsi. Sinun Henkesi
todistaa minun henkeni kanssa, että minä olen 
Sinun lapsesi. 

Minä kiitän ja ylistän Sinua lapseuden hengestä, 
jonka Sinä olet minulle antanut. Minä en ole mikään
löytölapsi, joka ei milloinkaan olisi Isäänsä nähnyt.
Minä olen Sinun poikasi, Herran Jeesuksen, 
armoittama lapsesi. On jotakin sanomattoman suloista,
että minulla on lapseuden henki. Se on Sinun pyhä
lahjasi.

Sinä , rakas Isäni, olet itse laskenut sen sydämeeni,
eikä sitä kukaan ota sieltä pois. Minä tunnen Sinut 
Isänä, kun minä saan olla Sinun lapsesi. Lapseuden 
henki on sanomattoman suloinen lahjasi, jonka
omistajana minä saan tutustua Sinuun ja opin Sinua
rakastamaan. 

Lapseuden hengen lahjaan, joka minulla on, olet 
Sinä, rakas Isäni, sisällyttänyt kaikkein kalleimmat
aarteeni. Lapseuden henki kannattaa minun uskoani,
sillä minä tiedän, että Sinä olet minun taivaallinen
Isäni. Lapseuden henki taivuttaa minua rakastamaan
Sinua Isänäni.

Se tuottaa minulle sydämeni suurimman ilon, kun 
minä saan elää Sinun rakkaudessasi. Se saa minut
Sinua rakastamaan ja pelkäämään, etten olisi
tottelematon Sinulle, joka olet minun Isäni. Minun
henkeni lepää Sinun sylissäsi, taivaallinen Isäni.

Herra, minun Jumalani, elvytä minussa alati 
lapseuden henki, Sinun Pyhän Henkesi sanomaton
lahja.

Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Amen.


( Charles Haddon Spurgeon, 1834-1892 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti