Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 28. huhtikuuta 2023

Päivän Rukous,, Huhtikuun 28. päivä

 


Puhdista minut, että minä puhdistuisin, pese minut,
että minä lunta valkeammaksi tulisin.

Ps. 51,9.



Herra Jeesus, Sinä, joka voit kaikki,
anna minulle, mitä sydämeni pyytää, kun 
minä nöyrästi ja murheellisena huudan. 
Vapauta minut raskaasta syntitaakastani,
että minä pelastettuna ja iloisena seuraisin
Sinua. Upota kaikki syntini jumalallisen 
armahtavaisuutesi syvyyteen ja hävitä ne,
niin ettet enää niitä muista.

Minun vakaa päätökseni on olla enää Sinua
loukkaamatta. Auta minua Herrani ja 
Jumalani, kieltämään itseni ja taistelemaan
syntiä vastaan. Minä en mitään voi, jollen
saa Sinun armosi apua. Auta minua, että
sydämestäni voisin Sinua rakastaa.

Katso, minä tunnustan, että minä olen saastainen,
mutta jos Sinä tahdot, niin Sinä voit minut
puhdistaa, Sinä Jumalan puhdas Karitsa, joka 
otat pois maailman synnin. Sinun rakkautesi ja
hyvyytesi ovat suuremmat kuin kaikki minun 
syntini.

Omalla nöyryydelläsi hävitä minun ylpeyteni,
Sinun kärsivällisyytesi parantakoon minun
kärsimättömyyteni. Auta minua, Herra, luopumaan
kaikesta omastani ja olemaan Sinulle alamainen, ettei
mikään voisi millään tavoin minua erottaa Sinusta.

Uskollinen Vapahtaja, minä rukoilen Sinua, taivuta
korvasi minun puoleeni ja kuule rukoukseni, kun
minä nöyrässä pelossa kolkutan Sinun Jumalalliselle,
Armolliselle Sydämellesi.

Amen.



( Johann Tauler, 1300-1361 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti