Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 25. helmikuuta 2023

Päivän Rukous,, Helmikuun 25. päivä

 




Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne
rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi.

Fil. 4, 6.

Herra Jumala, rakas taivaallinen Isäni, vaikuta minun 
sieluuni, että se koettaisi edes hetkiseksi heittää kaikki 
murheet Sinun selkäsi taakse.

Auta sieluani avoimin sydämin uskossa katselemaan, 
mitä Sinä kuitenkin olet meille tehnyt. Sinä olet minut 
luonut, isällisesti ylläpitänyt minua, holhonnut ja 
vaaroista varjellut.

Sinä olet Poikasi verellä minutkin lunastanut kaikista synneistäni. 

Sinä olet pelastanut ja vapahtanut minut kuolemasta ja vihollisen 

vallasta. 

Sinä olet kasteessa ottanut minut omaksesi, puhdistanut 
minut verelläsi ja kaunistanut minut vanhurskaudellasi. 

Sinä olet uskollisena paimenena koko elinaikani etsinyt minua. 

Sinä olet vahvistanut minua heikkoudessani. 


Sinä olet nostanut minut lankeemuksistani. 

Tämän kaiken olet Sinä, armollinen Isä ja Herrani Jeesus Kristus monia 

ja lukemattomia kertoja osoittanut minulle ja kaikille omillesi. Voiko siis 

Sinun tahtosi olla, että Sinun armolapsesi täällä aina vain vaikeroisi vaivojansa 

ja valittaisi kurjuuttansa ? 


Sinä, Jumalani, tahdot, että me aina olisimme Kristuksessa iloisia, rukoilisimme lakkaamatta ja kiittäisimme joka tilassa.

Anna Sinun Henkesi auttaa heikkouttamme ja rohkaise Jeesuksessa Kristuksessa meidän murheellisia sydämiämme. 

Aamen.

(Fredrik Gabriel Hedberg, 1811-1893)






  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti