Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 25. marraskuuta 2021

Päivän Rukous,, Marraskuun 25. päivä






Opeta minua tekemään sitä, mikä Sinulle kelpaa, Sinä olet

minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua

tasaista maata.


Ps. 143, 10.


Herra, minun Jumalani, maailma on minulle erämaa ja tuottaa

tuskaa. Päivittäin minä joudun vaikeuksiin, joista en omin voimin 

selviäisi. Sinua minä rukoilen. Sinussa minä löydän rauhani ja

leponi. 


Sinä rauhoitat sieluani suloisella äänelläsi. Sinä vapautat minut

vaikeuksistani ja kuivaat kyyneleni. Oi, mikä olen minä saadakseni

Sinulta tälläistä uskollisuutta. Minä olen kylmä, rakkaudeton, uskoton.

Suo minun kuitenkin, rakas Jumala, olla hellässä hoidossasi. Ehkä Sinun

rakkautesi minut vihdoinkin kokonaan voittaa.


Auta minua, että minä voisin kokonaisen rakkauteni Sinulle antaa vasta-

lahjaksi. Auta minua, etten korkeita kurkottele. Anna apusi, että minä 

Sinua palvelen ja Sinulle itseni annan. Varjele minua etsimästä omaa

kunniaani, Herra, varjele minua itseäni hemmottelemasta. Älä salli

minkään kietoa huikentelevaista sydäntäni. Tee minut kiivaaksi kaikkea

syntiä vastaan. Vie minut voitosta voittoon. Suo minun aina pysyä Sinun

siunaavien käsiesi alla.


Herra, opeta minua katsomaan Sinuun ja Sinun apuasi vartomaan, mutta

myöskin Sinua tottelemaan. Jumalani, anna sydämeeni eläväksitekevä

Pyhä Henki, että minäkin tulisin täyteen Henkeä, elämää, uskoa ja

rakkautta. Silloin minä voisin vaeltaa käskyjesi tietä.


Herra, opeta minua tekemään tahtosi mukaan.


Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti