Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 10. marraskuuta 2021

Päivän Rukous,, Marraskuun 10. päivä

 


Katsokaa, minkälaisen rakkauden Isä on meille antanut,

että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin.

1 Joh. 3,1.


Minun Herrani Jeesus Kristus, siunattu olkoon Sinun suusi ja

siunatut Sinun huulesi jokaisesta sanasta, jonka Sinä olet puhunut

ruumiin ja sielun elävöittämiseksi sekä Sinun pyhän opetuksesi 

oppimiseksi.


Rakas Herra, kaikesta tästä olkoon Sinun kielesi korkeasti ylistetty.

Mutta enimmin ollos siunattu, Sinä elävän Jumalan Poika, että Sinä

olet minut irroittanut pimeyden vallasta ja minut pelastanut kuolemasta.

Herra Jeesus, Sinä olet minun, sairaan ihmisen lääke. Sinä olet sielun

leipä. Sinä pelastat vihollisen ansoista. 


Herra, Sinä, joka olet kaikkivoipa, avaa minun tiiviisti suljettu sydämeni,

niin että minä Sinua kiitän kaikesta. Sinä kuulet jokaisen syntisen

huudon, joka kohoaa Sinun tykösi. Sinä olet nytkin sama, mikä olit 

ristinpuulla, kun kuulit ryövärin rukouksen.


Herra Jeesus, kuule nyt minuakin, kun minä rukoilen, että Sinä tekisit

minun sydämeni niin palavaksi rakkaudesta Sinuun, että kaikki, mikä

minussa on Sinulle vastaista, häviää kuin tuhka vyöryvässä myrskyssä.

En minä tiedä mitään, mikä nopeammin lakaisee minusta pois synnin

ja synnyttää hyviä töitä kuin se rakkaus, joka Sinua rakastaa enemmän

kuin sielua ja ruumista, tavaraa ja kunniaa, enemmän kuin ystäviä ja

heimolaisia ja kaikkea muuta maailmassa.


Anna minulle se armo, että minä näin Sinua rakastaisin. Herrani ja 

Vapahtajani, suo, että minun sieluni uudelleen iloitsee Sinun tai-

vaallisesta rakkaudestasi.


Tartu rakkaudellasi minun sydämeeni, niin minä elän Sinussa.


Amen.


( Birgitta, 1303-1373 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti