Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 11. huhtikuuta 2021

Päivän Rukous,, Huhtikuun 11. päivä

 


Opetuslapset tulivat täytetyksi ilolla ja Pyhä Hengellä.


Rakas Vapahtaja, minä kiitän Sinua sydämestäni,
että Sinä olet minut vetänyt pois pahalta tieltä,
jota minä ennen vaelsin, ja johdattanut minut
hyvälle ja oikealle tielle nimesi tähden. Mutta 
Sinä tiedät, että minä olen ymmärtämätön. Minä
en itse osaa itseäni johtaa niin, että minä onnellisesti
pääsen perille matkani autuaaseen päämäärään.

Sentähden minä rukoilen Sinulta Pyhän Hengen
uskollista johdatusta. Sinä olet itse sanonut, että
Hänen virkansa on johtaa Sinun omiasi kaikkeen
totuuteen.

Anna sentähden, Herra Jeesus, minunkin saada
kokea tämä armosi. Anna minun sanasi kautta ja
Pyhän Henkesi johdolla tunkea yhä syvemmin
totuuden tietoon ja pyhitä minua totuudessasi.

Täytä minut yhä enemmän Sinun ihanalla armollasi
ja anna uskon Hengen, jonka Sinä olet minulle 
lahjoittanut, täyttää minut Sinun rakkautesi voimalla
ja valolla. Tule Pyhä Henki ja ota kokonansa 
johtovalta elämässäni.

Anna minun käydä Sinun kouluasi ja oppia
Sinun käskysi.  Opeta minulle taivaallinen totuus
ja ylläpidä minua sen salatulla ravinnolla. Anna 
Sanan olla minun jalkojeni lyhty ja valo kaikilla
teilläni,

Johda minun jalkani rauhan tielle ja ohjaa askeleeni
niin, että minä saavutan kodin ylhäältä.

Amen.


( Johannes Bäck, 1850-1901 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti