Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 5. marraskuuta 2020

Päivän Rukous, Marraskuun 5. päivä

 




Suuri kilvoittelu minulla on heidän tähtensä, että he 

pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,

jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.


Kol. 2, 1-2.


Herra Jeesus, Sinä olet täydellisen nöyryyden ovi, sen tie ja

asumus. Kuinka suloisesti Sinä vedät minua puoleesi. Kuinka

mieluinen Sinä olet minulle Sinun seimesi köyhyydessä, Sinun

lapsuutesi heikkoudessa, Sinun ristisi alastomuudessa ja Sinun

kuolemasi häpeässä.


Kun minä kaiken tämän näen Sinussa, jolla on Jumalan majes-

teetti, niin minä palvon Sinua. Rakkaudesta minua kohtaan Sinä

olet itsesi syvälle alentanut. Minä kuulen äänen Sinun sydämesi 

haavasta kohoavan, kuin rakkauden suusta, ja sanovan itselleni :

Minä olen ovi, tule tänne, niin Sinä minun tykönäni tulet hyvin

toimeen.


Minun haluni syttyy Sinua seuraamaan kaikilla Sinun teilläsi. Samoin 

kuin auringosta johtuu kaikki luonnon valo, ja ilman sitä on sula

pimeys, samoin Sinä, Jeesus, olet aurinko, kaiken hengellisen ja 

jumalallisen valon alku. Missä Sinä et ole valona, siinä vallitsee sula

hengellinen pimeys. 


Sinä minun sydämeni hyvä ystävä, anna minun sydämeeni Sinun juma-

luutesi Henki, joka saattaa minun elämään Sinun elämääsi. Sinun Henkeäsi

minä halajan kaikin voimin. Mikä ei ole Sinun mielesi ja Henkesi mukaista,

se on minun sydämelleni piina ja vaiva. Minun autuaaksitekijäni, anna siis 

minulle osa Sinun nöyryydestäsi.


Anna minun oikein oppia läksyni, nimittäin se on oikea nöyryys, jota 

ihmisen järki ei taida käsittää.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti