Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 23. marraskuuta 2020

Päivän Rukous, Marraskuun 23. päivä



Kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin

huolehtiko siitä, mitä puhuisitte. Vaan mitä teille sinä hetkenä

annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan 

Pyhä Henki.


Mark. 13, 11.


Kaikkivaltias Jumala, Sinä olet luvannut, että minulle annetaan,

mitä minun on puhuminen sillä hetkellä, jona Sinä minua kutsut

antamaan todistukseni, että minä kuulun Sinun Pojallesi Jeesukselle

Kristukselle.


Minä tiedän, että minun oma asiani on käyttää hyvin kaikkea sitä 

ymmärrystä, jonka Sinä olet minulle antanut. Mutta kaikki minun

työni ei ole miksikään hyödyksi, jollet Sinä anna voimaa ja taivuta 

ihmisten sydämet. Sinä, Herra Jumala, joka itse taistelet omiesi

puolesta, puhu minun kauttani ja saata kaikki minun omani vaikene-

maan.


Jos Sinä otat minulta pois sen, joka kuuluu Sinulle, niin minä tulen 

alastomaksi ja vaivaiseksi. Sinun palvelijasi minä olen, lähetetty ju-

listamaan Sinun kunniaasi. Sinä tiedät, kuinka heikko ja voimaton 

minä olen. Älä anna koettelemuksen tulla, ennenkuin minä olen selvillä

omasta kykenemättömyydestäni ja ehtinyt tarttua sanan ja rukouksen 

ja uskon aseeseen.


Päättyipä tämä asiani vankeuteen tai vapauteeen, kunniaan tai häpeään,

elämään tai kuolemaan, niin vahvista minua Poikasi Jeesuksen Kristuksen

kautta. Anna kaiken tapahtua Sinun pyhän nimesi kunniaksi.


Kerran Sinä, kaikkivaltias Jumala, olet minut kaikkien valittujesi kanssa

pelastava Sinun iankaikkiseen valtakuntaasi.


Amen.


( Hans Nielsen Hauge, 1771-1824 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti