Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 4. maaliskuuta 2022

Päivän Rukous,, Maaliskuun 4. päivä

 


Katso, peltomies odottaamaan kallista hedelmää,
kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen
ja kasteen. Olkaa tekin kärsivällisiä,  vahvistakaa
sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

Jaakob, 5, 7-8


Herra Jumala, rakas Isäni, minä rukoilen Sinulta 
uskoa ja odotan kärsivällisesti Sinun avunantosi aikaa.

Kun epäillys vaivaa, niin auta minua sotimaan sitä vastaan,
ja anna minulle rohkeutta uskoa. Odottaessani minä huokailen Sinun puoleesi             
ja rukoilen kärsivällisesti. Minä rukoilen siihen asti, kunnes Sinä annat minun      kokea armoasi. 


Tee rakas Isä, sovinto, minun, suuren syntisen, kanssa  rakkaan Poikasi Jeesuksen sovinnon tähden. Lue ja näe minut vanhurskaaksi hänen vanhurskaudessaan. Tee minut, joka olen syyllinen, puhtaaksi hänen veressään. 

Ota, rakas Isä, rakkaan Poikasi Jeesuksen täydelliset esirukoukset minun huonojen ja mitättömien rukousteni sijasta. Niin Sinä teetkin, rakas Isä. 

Sinä annat epäuskon minussa sortua ja lannistua. Sinä annat
elävän uskon nousta ja kasvaa. Sinä sammutat ja maailman rakkauden. Sinä sytytät Jumalan ja lähimmäisen rakkauden. 

Sinä annat voimaa sotiakseni sieluni vihollisia vastaan ja palvellakseni Sinua, minun Jumalani. Auta minua, rakas Isä, kuolemaan synnille ja elämään Kristukselle. 

Anna minulle voimaa riisuakseni vanhan ihmisen ja pukeakseni päälleni uuden. Auta minua eroamaan maailmasta ja ryhtymään Sinuun, joka olet Herrani. 

Niin Sinä teetkin, rakas Isä.

Amen.

(Henrik Renqvist, 1789-1866)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti